tisdag 22 april 2008

all you have to do is smile that smile

Åh, jag har hittat en sådan vacker klänning! Jag tycker att den påminner om en ljuv sommardag, när man kan höra fåglarna kvittra och känna hur solen kysser vinterblek hud. Jag köpte den second hand på Mint and vintage och kände mig en smula lycklig när klänningen kom med posten, inlindad i rosa silkespapper med små guldhjärtan på. Ännu lyckligare blev jag när provade den och insåg att den satt som en smäck (som P uttryckte det). Jag tänkte ha den på bröllopet i sommar, tillsammans med ett par silverskor. Och så ska jag måla mina naglar röda och ha några coola örhängen till och kanske några armband också. Det låter väl bra? Åh, det kommer säkert att kännas som om jag kommer direkt från 1976 och som om jag vore en countrysångerska från Texas. Jag önskar verkligen att jag kunde sjunga. Eller att jag vore lik cool som countrydrottningen Dolly Parton.

9 kommentarer:

Mary sa...

Vilken underbar klänning! Blir glad av att se den. Jag är övertygad om att du kommer se helt ljuvlig ut på bröllopet.

Anonym sa...

Måste bara fråga, är den från H&M? Ser precis ut som min Mammas bröloppsklänning, fast hennes var vit då så klart. Vet att hon köpte den 1981- på H&M (budgeten var väl lite tajt antar jag;-))

tintin sa...

för mig är alltid cooool hjärtat

Anonym sa...

du kommer vara en pingla på bröllopet! tokfin klänning.

nippertippa sa...

mary: åh, vad kul att du tyckte det! :) och ja, jag får hoppas på att jag blir tjusig...

linda: ja, det är den faktiskt! så det är kanske samma som din mammas bröllopsklänning, vad roligt. :)

tintin: tack, fina du. och du får inte glömma bort att du är fin och bra, precis som du är! kram.

marie: åh, jag får hoppas på det! tack, snälla du. :)

Anonym sa...

Oh ska du gifta dig?
Då kom din dröm i uppfyllse som vi pratade om för ett tag sen. :)
Du kommer verkligen se vacker ut i den klänning, kul att du kör på de du passar och inte gör som alla andra o har den vita sevanliga brudklänningen.. :)
/Jossan.

nippertippa sa...

jossan: nej, det är tyvärr inte jag som ska gifta mig! återstår att se om det någonsin blir så. jag har tidigare skrivit om att en barndomskompis bjudit mig på sitt bröllop och det är alltså det jag ska gå på i sommar. :)

Anonym sa...

Aha okej, på så vis. du kunde ju gfta dig i den klänningen också. så fin som den är.. :)
Vi får ta den där fikan som vi pratade om förra året. haha

nippertippa sa...

jossan: hi, hi, ja, det skulle jag kanske kunna göra. :) absolut, det låter kul med en fika! vi får höras på msn snart, tycker jag. hoppas allt är bra, kram!