lördag 12 april 2008

alltid redo att dö för min katt

Nu har jag inte bara städat, jag har faktiskt köpt tulpaner också. Snacka om att håva in vuxenpoäng. Och nu ska jag dessutom dricka kaffe eftersom jag känner mig så sugen på det. Jisses... Det märks att man börjar bli gammal. Betty, som blev förtjust i de fina tulpanerna, har förresten precis blivit könsmogen och åmar och jamar mycket nu. Tycker lite synd om henne, men jag ska ringa veterinären nästa vecka. Åh, hon är utan tvekan min lilla ögonsten!


Rubriken är förresten lånad från fantastiska Joanna Rubin Drangers nya bok, som heter Alltid redo att dö för mitt barn. Den är jättefin, så läs den!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Himlans att jag precis lagt en beställning hos adlibris, den där vill jag verkligen läsa. Underbart fint omslag också.

Anonym sa...

åh, söta betty! hoppas det går bra om du ska kastrera henne!

och jag ska absolut läsa den nya av joanna, gillar verkligen henne!

Anonym sa...

Betty är så lik våra katter. :)

nippertippa sa...

anna klara: ja, jag tror att du skulle gilla den! du får slå till vid nästa beställning. :)

lisa: ja, jag tror att jag får göra det... hon har dock lugnat ner sig igen, så jag får se... joanna är verkligen bra och fin! :)

jossan: åh, vad kul! :)