lördag 5 april 2008

jag står i hennes port och hur hör hjärtat slår

Jag hittade en rolig lista hos Michaela och eftersom jag är ett stort fan av listor i alla dess former, så var jag såklart också tvungen att skriva en likadan.

10 låtar du kan lyssna på om och om igen
1. Atmosphere – Joy Division
2. Regn hos mig - Orup
3. Allt som är ditt – Säkert!
4. Tonight I have to leave it – Shout Out Louds
5. Joy - Silverbullit
6. Shoreline - Broder Daniel
7. Sarah – Mauro Scocco
8. Life is sweet – Maria McKee
9. Jolene – Dolly Parton
10. Pouppée de cire, Pouppée de son – France Gall

10 filmer du kan se om och om igen
1. Eternal sunshine of the spotless mind
2. My own private Idaho
3. Mitt liv utan mig
4. Breakfast club
5. À bout de souffle
6. Lost in translation
7. Dancer in the dark
8. Reality bites
9. Nine to five
10. Trust

10 böcker du kan läsa om och om igen
1. Vinthunden – Gertrud Hellbrand
2. Änglarnas syster – Anna Jörgensdotter
3. Fröken Livrädd och kärleken – Joanna Rubin Dranger
4. Pappa pralin – Anna Jörgensdotter
5. Oskyld – Åsa Ericsdotter
6. Drömfakulteten – Sara Stridsberg
7. Fröken Märkvärdig och karriären - Joanna Rubin Dranger
8. I taket lyser stjärnorna – Johanna Thydell
9. Montecore – Jonas Hassen Khemiri
10. Extremt högt och otroligt nära – Jonathan Safran Foer

Inga kommentarer: