måndag 7 april 2008

tears dry on their own

Vissa stunder undrar jag varför jag ens bryr mig om att gå utanför lägenheten. Idag borde jag definitivt ha stannat hemma och städat eller gjort något annat produktivt, istället för att försöka glädja mig själv med en liten shoppingrunda. Den där shoppingrundan gjorde mig nämligen bara ledsen och utmattad. Jag är bland annat ute efter fler kjolar, men det är omöjligt att hitta. Det enda som finns i affärerna är ju minikjolar och jag vägrar att visa mig i en kortkort kjol. Jag tror inte ens att jag skulle kunna få en på mig. Och sen alla dessa tröjor och blusar med jättekorta ärmar eller puffärmar, som får mina armar att se ännu tjockare ut. Nej, tack. Och vad är dealen med alla vida klänningar och tunikor, som får vem som helst att se gravid ut (ja, till och med Olsen-tvillingarna)? I don´t get it. Visserligen ett i-landsproblem, men ändå. Gaaah, nu har jag dessutom fått världens huvudvärk. Vilken totalt meningslös dag det här har varit. Jag hoppas verkligen att resten av veckan inte blir lika meningslös.

För tillfället önskar jag förresten att jag såg ut som den här tjejen. Det måste vara ganska svårt att känna något annat än lycka när man är så snygg.

6 kommentarer:

Ann sa...

Jag håller med! Jag var också på stan i lördags, för att söka en kjol. Jag vill ha den typ av kjolar som den som jag har i mitt senaste blogginlägg. Inte för kort, utan liksom utstående och puffig. Jag får ta och sy en själv helt enkelt. Och ang. gravidklänningarna så är det väl bra att alla har dem så att man själv ser lite snyggare ut i jämförelse, hihi. Kram (ser med nöje fram emot paketet med förhoppningsvis en kjol som passar!)

Anonym sa...

Köp second hand, ta ett skärp i midjan till gravid grejorna och skit i trender. Kram /Lisa

Anonym sa...

usch, jag vet hur det känns att bli ledsen av att hitta kläder... försök tänka att det är kläderna det är fel på och inte dig, du är superfin som du är! <3

Fatima sa...

Det må vara I-landsproblem, men vi bor ju i ett I-land. Att prova kläder kan göra mig gråtfärdig och att titta på andra snygga(re) tjejer får mig att känna att allt är kört. Varför låter vi (som egentligen är riktigt smarta tjejer) sånt komma åt oss?

Anonym sa...

jag håller med ovanstående. det är inte dig det är fel på, inte alls! och jag veeet, varför är klädprovning ofta så hemskt, det ska ju inte behöva vara det. usch, jag blir så arg när jag tänker på det. jäkla hets! kram på dig.

nippertippa sa...

ann: och du är så fin i sådana kjolar, jag hoppas verkligen att den jag skickade passade. frakten kostade förresten inte mer än 33 kr, så jag är skyldig dig 11 kr. du får hojta till om du vill att jag ska betala in dem till dig! kram.

lisa: hmm, tror tyvärr inte att det funkar på mig. jag har för tjock mage och ingen midja att markera... :/ men visst ska man försöka strunta i trenderna, mode ska ju vara roligt och inte ge en ångest.

lisa: tack, söta du. och jag tycker ju att du är fin precis som du är! <3 och nej, det är ju inte oss det är fel på. faktiskt. pöss!

fatima: usch ja, ibland vill man bara lägga sig ner och gråta i provrummet... och det är så lätt att jämföra sig med andra tjejer och hur de ser ut, fastän det egentligen inte alls leder till något bra. jag tror att det har att göra med att man har lärt sig att man ska vara söt och kvinnlig om man är tjej. sad, but true...

maria: usch ja, all denna hets... egentligen borde man inte bry sig. men det är svårt att låta bli. fast visst är det så att vi duger som vi är! kram!