söndag 3 februari 2008

your love is better than ice cream

Ok, på allmän begäran (eller i alla fall på begäran från söta Marie och fina Sofia) kommer här tre nya topp 5-listor.

Topp 5, anledningar till varför jag är bäst
♥ Jag har bra smak i det mesta, till exempel kläder, musik, film och litteratur
♥ Jag tycker om att lyssna på andra människors berättelser och tankar
♥ Jag är bra på att ge människor i min omgivning omtyckta presenter, jag gillar nämligen att gå och titta i affärer efter något personligt och lägger ner mycket tid på andras presenter (inklusive inslagningen, såklart)
♥ Jag är bra på att skriva och berör ibland andra människor med mina ord
♥ Jag är mån om mina medmänniskor och är en snäll person

Topp 5, bästa tröstlåtarna
Deceptacon, Le Tigre - om jag känner mig omotiverad eller trött lyssnar jag på den här låten och det blir oftast att jag lyssnar på Le Tigre när jag städar
The long way around, Dixie Chicks - när jag känner mig hängig och lite deppig så lyssnar jag på den här låten och ja, det hjälper faktiskt, jag blir lite gladare
Baby I´m burnin´, Dolly Parton - Dolly är nästan allra bäst på pepp!
Laisse Tomber Les Filles, France Gall - lägger sig som bomull kring mitt hjärta
I´ve been everywhere, Johnny Cash - jag blir alltid glad när jag hör den här låten och sjunger oftast med, den är ju så bra!

Topp 5, bästa gråtlåtarna
Into my arms, Nick Cave - min främsta gråtlåt, för den är så ofantligt vacker
Fix you, Coldplay - en av världens finaste kärlekslåtar
Lilac wine, Jeff Buckley - bara hans fantastiska röst gör mig gråtfärdig och låttexten är hjärtskärande (och det är så sorgligt att han dog en sådan onödig och för tidig död, i en drunkningsolycka för 10 år sedan, blott 31 år gammal)
Atmosphere, Joy Division - det är nog banne mig världens vackraste låt
Ice cream, Sarah McLachlan - åh, vad fin den här låten är och jag grät när den spelades i Felicity, då hon äntligen blev ihop med sin drömkille

4 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Tack! Bra med tips. Och fin lista om dig.

Marie Larsson sa...

Fint!

Aila-lisa sa...

Fint, vi har tre samma gråtlåtar. Det innebär att du är en fantastiskt människa, inte för att jag tvivlat.

nippertippa sa...

sofia: tack själv för tipset om listorna, det var kul att skriva dem.

håll i hatten!: tack, söta du!

aila-lisa: åh, vad kul. och tack snälla du, det var fint sagt. självklart är du också en fantastisk människa. och det betyder ju att vi båda har otroligt fin smak dessutom. :)