tisdag 26 februari 2008

if i could cry

Usch, jag förstår inte alls varför jag envisas med att läsa de där stora och kända modebloggarna. Jag blir ju bara irriterad, provocerad och trött när jag läser om alla måsten och alla dyra köp som jag själv inte har råd med. Mission accomplished om ni vill få mig att känna mig ful och fattig, liksom. Dessutom skriver de flesta om samma saker hela tiden och det verkar knappt vara någon som vågar sticka ut ur mängden. Förutom de få guldkorn som faktiskt finns och som jag alltid blir inspirerad och glad av; coola och smarta Marie, Hanna, Clara och Miri. Ni har förstått att mode inte främst handlar om dyra klädesmärken eller trender, utan om att ha roligt och att hitta sådant man tycker om. You go, girls!

Är det förresten ingen som kan tala om för Ebba von Sydow att det är ok om man inte orkar motionera varje dag och att det inte är the end of the world om hon råkar äta en kaka? Suck...

6 kommentarer:

Marie Larsson sa...

oj tack så mycket sötnos! Jag håller verkligen med dig, jag har nääästan sluta läsa de där bloggarna... kram!

nippertippa sa...

håll i hatten!: jag hoppas också på att kunna sluta läsa snart; det är som en bilolycka man inte kan sluta titta på. men det är iaf tur att du och de andra pinglorna finns. :) kram!

Kulturkoftan sa...

Jag instämmer verkligen! Jag läser fortfarande Ebba fast jag mår skit av det. Varför, varför?! Marie är bäst banne mig, och de andra tjejerna kommer strax därpå- fram för bloggar som får en att känna livslust, inte tvärtom.

Anonym sa...

jag håller verkligen, verkligen med. själv har jag bojkottat alla de där tröttsamma måste-bloggarna. bloggläsning är ju frivilligt, så varför läsa bloggar som får en att må dåligt?

Anonym sa...

alltså, jag läste det här för länge sedan och vart alldeles glad! sen har jag glömt av att kommentera. bätre sent än aldrig va? ;)

tack så himla mycket för omnämningen. så himla fint ju.

nippertippa sa...

sofia: usch ja, varför utsätter man sig för det? man får helt enkelt radera alla bokmärken och favoriter som innehåller bloggar som får en att må dåligt.

cecilia: ja, bojkott är nog den enda vägen. så slipper man må dåligt när man läser.

miri: åh, vad kul att du blev glad! och det är ju klart att du ska omnämnas när du är så cool! :)