måndag 18 februari 2008

because it doesn't feel right

Jag avskyr verkligen allt som har med melodifestivalen att göra och jag är totalt ointresserad. Desstutom hänger jag inte alls med på alla knäppa regler och alla jokrar hit och dit och jag förstår inte varför det ska vara så många deltävlingar. Det var, helt enkelt, bättre förr. Och jag ryser verkligen av obehag varje gång jag ser läskiga Carola, som jämt verkar vara med i tävlingen, och jag kunde inte låta bli att känna mig lite glad när jag läste att hon missade finalplatsen i lördags. Men det jag avskyr allra mest med den här melodifestivalen, förutom alla pinsamt dåliga låtar, är hur de flesta tidningar och en del bloggare ständigt jämför tjejerna som deltar i melodifestivalen med varandra. De skriver att Sanna har krossat Carola, de spekulerar i om det är Carola eller Charlotte Perrelli som är den stora schlagerdrottningen och betygsätter dem efter hur de ser ut, sjunger och agerar på scen och de publicerar en bild där Carola råkar visa trosorna. Och allt detta gör mig så innerligt trött. Varför är det ingen som påstår att Rongedal har krossat Andreas Johnson och varför jämförs och betygsätts inte Andreas Johnson och Niklas Strömstedt? Varför ska just tjejerna jämföras och tävla mot varandra hela tiden? Det händer ju förresten inte bara under melodifestivalens gång, men det är verkligen uppenbart och tydligt just där och jag är faktiskt lite förvånad över att fler inte reagerar på det. Eller är det jag som överreagerar?

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack tack tack. dina skriverier är bra. och du ska till london! gör brick lane på en söndag, bbqn på café 1001 där. ååh, jag måste också pallra mig dit, asap. hoppas allt är fint med dig. är du malmö-bo förresten?

Anonym sa...

Jag håller mä dej. Jag orkar verkligen inte engagera mej i alla deltävlingar hit å dit. Jag bojkottar den i år faktiskt!

Anonym sa...

jag håller verkligen med dig, det är så tröttsamt med det där tramset. jag mår illa bara jag ser på det.
väldigt bra skrivet!