fredag 22 februari 2008

you could have made me a righteous citizen

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig, som den tant jag egentligen är, men innan dess vill jag bara skriva några rader om en kvinna som fascinerar mig och som jag tycker väldigt om - nämligen Cher. Hennes storhetstid må vara över, men hon kommer alltid att vara cool i mina ögon. Jag älskar till exempel den här låten, som hon gjorde tillsammans med sin man Sonny, och jag tycker att hon var vansinnigt vacker på den tiden. Dessutom är hon en fantastisk skådespelerska, filmerna Mask och Mångalen är några av mina favoritfilmer. Fler borde prova på att vara lite mer som Cher, tycker jag. Hon är orädd, tuff och hon vågar utmana samhällets normer om hur en kvinna bör se ut och bete sig. Och det är nog just därför jag gillar henne så mycket.

Inga kommentarer: