onsdag 6 februari 2008

every inch of my skin is crying for your hands

Jag förstår inte alls hur jag kunde glömma bort att nämna min gråtlåt Soon after Christmas med Stina Nordenstam i förförra inlägget (jag hittade tyvärr ingen annan video på youtube, men här kan ni köpa skivan Memories of a color för 79 kr och det tycker jag att ni ska göra). Som jag har gråtit till denna vackra låt! Jag upptäckte låten när jag bodde i Motala, gick på folkhögskola och bodde hemifrån för första gången. Jag skrev kärleksdikter, blev kär i en ny kille varje månad och började även skära mig själv. Jag skäms nästan lite över mig själv när jag tänker tillbaka, jag var så naiv och barnslig då. Men Stinas röst var som bomull kring mitt bultande tonårshjärta och Soon after Christmas kommer alltid att förbli en av mina favoritlåtar. Den har följt mig genom alla mina kärlekssorger.

För övrigt har jag precis köpt kurslitteratur för 800 kr, vilket suger. Jag hade ju hellre lagt pengarna på den här fina blusen, den här söta koftan eller den här tjusiga klänningen. Men annars är jag glad över att den fjärde säsongen av Nip/Tuck äntligen har börjat gå i SVT2 (söndagar, 21.20, don´t miss it) och att The Kills (jag skulle så gärna vilja se ut som VV) kommer till Malmö i slutet av mars.

2 kommentarer:

Mary sa...

Vackraste Stina!

nippertippa sa...

mary: ja, hon är bäst!