söndag 6 januari 2008

when you grow up your heart dies

Det här oändliga mörkret suger musten ur mig. Jag känner mig konstant trött, hängig, ful, oinspirerad och fel. Vad ska man egentligen ta sig till för att orka med årets värsta månad? Jag tar tacksamt emot tips.

Jag är trött, så trött på min blogg just nu och har ändrat om och raderat bort. Överlag längtar jag efter förändring just nu. Jag vill ut med det gamla och in med det nya, som det så fyndigt heter. 2008 blir kanske året då jag orkar ta tag i alla nödvändiga förändringar? Jag hoppas verkligen det.

5 kommentarer:

Fatima sa...

Håller med. Mörkret äter upp allt! Jag peppar mig själv med dagens morot som jag så fyndigt kallar det just nu. Varje dag planerar jag in något kul. Fika med en vän, extra god middag, köper choklad till ett bra TV-programm, tränar. Gör sånt som gör dig glad, ofta!

nippertippa sa...

fatima: tack för ditt fina tips, det ligger något i det! ska försöka satsa på det.

Anonym sa...

Försök inte ändra på dig när du är nere och känner dig tråkig. Gör som Fatima säger - gör dig glad först.

Marie Larsson sa...

Peppa peppa peppa! Krama krama krama! Jag har testat rosenrot (finns på hälsokostaffärer) o det pumpar upp livsviljan lite. Annars är det bara att dippa ett tag, livet är inte alltid så satans kul o så måste det också få vara ibland. KRAM!

nippertippa sa...

superduperhjälten: vad fint sagt! det ska jag tänka på.

håll i hatten!: jag har faktiskt tänkt länge att jag bör testa rosenrot, så jag ska köpa det idag. men visst kan man inte vara glad och bekymmerslös hela tiden... många kramar tillbaka!