onsdag 2 januari 2008

reading is sexy

Så här ser min bokhög ut just nu. Den där högen med böcker som jag har velat läsa länge, men som jag inte har hunnit med ännu. Innan årets slut ska dock samtliga böcker vara utlästa, sanna mina ord! Med tanke på att året precis har börjat, så ska jag nog klara av det. Först ut blir förmodligen Illusionen om Gud av Richard Dawkins, som verkar vara en sjukt intressant bok. Så här står det på baksidan: "Tänk dig en värld där förmenta häxor och kätterska vetenskapsmän aldrig bränts på bål. En värld utan korståg och självmordsbombare. En värld där kvinnor inte tvingas till äktenskap eller könsstympning. Tänk dig en värld utan religion!"

De andra böckerna är Johnny Cash´s självbiografi, Stephen Millers bok om Dolly Parton, Ett tal min systers bröllop av Linda Skugge, Hallonbäcken av Lina Forss, De i utkanten älskande av Johanna Nilsson, Det var ur munnarna orden kom av Mirja Unge, Om Gud av Jonas Gardell, Den som vässar vargars tänder av Carina Rydberg, Mrs Dalloway av Virginia Woolf och Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius. Jag glömde visst att fotografera The Picture of Dorian Grey av Oscar Wilde och Sylvia Plaths dagböcker (en bok som jag visserligen läser i lite då och då, Sylvia blir på något sätt alltid närvarande och det tycker jag är fint). Dessutom är Bitterfittan av Maria Sveland förhoppningsvis på väg hem till mig, eftersom jag beställde den i samband med en prenumeration av tidningen
Bang. Japp, det här året ska jag minsann ta mig tid till att läsa en massa bra böcker, så det så!

Inga kommentarer: