onsdag 2 januari 2008

it’s gonna be another shitty year

Ja, just det. Jag skulle kanske ta och sammanfatta 2007 på något sätt?

Årets kärlekslåt:
No one av Alicia Keys
Årets oväntade: jag och P såg operan
La Fanciulla del West
Årets händelse: när jag bestämde mig för att ta hem en kattunge på fyra veckor, som hotades att bli skjuten av en knäpp vaktmästare, och som jag sedan döpte till Bertil och blev handlöst förälskad i
Årets utländska person:
Britney Spears
Årets impuls: jag och P tatuerade oss samtidigt
Årets svenska person:
Lo Kauppi
Årets häftigaste: jag blev moster för första gången
Årets snyggaste:
Milo Ventimiglia i Heroes
Årets accessoar: Marc by Marc Jacobs-
halsbandet som jag suktat efter så länge
Årets äntligen: resan till
New York och införskaffandet av en laptop
Årets crush:
Martin Kellerman
Årets återupptäckt: mexikansk mat
Årets bästa:
Stureplansprofilerna dömdes till fängelse för grov våldäkt och jag sjöng med i låten Allt som är ditt av Säkert!
Årets mest överskattade: Åsa Linderborgs
bok och Alex Schulmans blogg och fru
Årets sorgligaste: Johanna Sällströms och Anna Nicole Smiths alldeles för tidiga död
Årets look: tantig bibliotekarie (typ klänning, kofta och knästrumpor)
Årets bästa liveband och årets mest bortglömda:
Sci Fi Skåne
Årets filmer som jag ännu inte har sett, men som jag längtar efter att få se:
Eastern Promises, The Darjeeling Limited och The Bourne Ultimatum
Årets mest tröttsamma:
Spice Girls återförening, den fjärde omgången av Idol och modebloggare utan några som helst egna åsikter

Inga kommentarer: