lördag 12 januari 2008

and the wind begins to moan

Ok, jag måste erkänna en ganska pinsam sak nu. Eller... det är faktiskt lite roligt också. För det är så här; min katt Bertil är egentligen en Berta. Det är alltså en honkatt och inte en hankatt. Från början trodde jag att det var en hona, men vi var inte säkra. Sedan kom det något som kanske såg ut som kulor, men jag vet inte hur en hankatt ser ut down there och trodde att de skulle vara så där små... P hävdade bestämt att det var en hane och jag antog också att det var så. Därför frågade jag inte heller veterinären om saken, när jag vaccinerade Bertil/Berta. Men nu har hon fått bröstvårtor och nej, det hon har mellan benen är definitivt inte några kulor. Nu förstår jag inte ens hur vi kunde tro det. Hon är en vild, tuff och busig liten kattjej och nu gäller det att döpa om vår älskling. Vad sägs om Buffy eller Kitty?

6 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Åh jag vet hur det känns... vår maggan visade sig ju vara en morgan... jag gillar Berta.

Anna sa...

Vore det inte lite roligt att behålla namnet Bertil. Göra om det till ett flicknamn bara för sig själv. Det behöver ju inte vara ett pojknamn.. :)

nippertippa sa...

håll i hatten!: ja, just det... vad paff man blir. men vi var egentligen ganska korkade som trodde att det var en hane... men det bjuder jag på. :)

anna: ja, det är ju också en bra idé, man har ju liksom vant sig vid namnet bertil nu...

Anonym sa...

Buffy!!! så döper jag min framtida katt till Spike;)

Anonym sa...

Hhihi..va roligt =) Inte så lätt å veta mä katter =) Kitty är fint..men Berta är coolt!

nippertippa sa...

viscera: åh, vad gulligt det hade varit! :)

elin: nej, det är ju faktiskt lite lättare med hundar till exempel... *fniss* jag gillar inte namnet berta riktigt, så det lutar åt att det blir buffy...