onsdag 23 januari 2008

vi bokstaverar kärleksord i varandras munnar

som om någon placerat oss i en
fransk kärleksfilm i svart och vitt
med stråkmusik till bilderna av mina läppar
mot ditt nyckelben, mitt trassliga hår som
smyckar din bröstkorg och dina händer
på upptäcktsfärd längs mina ben;
vi gömmer oss under tunna lakan som doftar
svagt av hösten utanför, vi lämnar spår av
kyssar på vinterblekt hud och vi bokstaverar
kärleksord i varandras munnar

dina fräknar har alltid varit mina att räkna,
min ryggtavla har alltid varit din att beröra och
aldrig har en mans andetag passat så här bra
under min haka (aldrig har längtan bultat
så här hårt i mina fingertoppar)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt! absoluuut suveränt! :-) Kul att du skrivit ypperligare (jo, det är rättstavat!) några fina dikter - eller om det finns mer vackra, mer poetiska ord eller "termer" för detta... isåfall skulle jag vilja ta dem alla i mun, smaka på dem, och se vilket av dem jag skulle använda i ert förknippande sammanhang!

Kram
Anders

nippertippa sa...

åh, tack snälla du! vad fint sagt. nu blev jag glad. :) kram!

Mary sa...

så vackert!

nippertippa sa...

mary: tack, snälla du! vad roligt att du läser, jag läser din blogg också. :)