tisdag 29 januari 2008

this is the real truth about me

Ni läser väl bloggen niotillfem? Sandra påminner mig lite om en fransk, mystisk och underskön kvinna och hon skriver så fint och dessutom skulle jag inte ha något emot att äga några av hennes vackra klänningar. Hon har i alla fall skrivit ett gulligt inlägg om hur hennes hundar skulle vara som människor och naturligtvis kunde jag inte låta bli att tänka på hur Betty skulle vara som människa:

hon skulle vara en mörkhårig skönhet med hett temperament och med en ständig längtan efter spänning och nya lyckorus. killarna skulle tråna efter henne och tjejerna skulle vända sig om och titta avundsjukt efter henne på stan. hon skulle älska att köra bil riktigt fort, hennes läppar skulle alltid vara rödmålade och hon skulle ha en svala tatuerad på sin handled. hon skulle tycka om att hångla med vackra killar under ett stort träd när det åskar eller i en mörk garderob, hon skulle drömma om en vindsvåning i Paris och alltid vara på resande fot. hon skulle skriva små dikter på baksidan av Ica-kvitton, hennes favoritdryck skulle vara whiskey och hennes laster skulle vara glass och choklad.

2 kommentarer:

tintin sa...

det ät vackert.tror jag ska fundera på hur nero skulle vara som man..hahha
tack ännu en gång för de fina kläderna.
har förresten ny blogg.tröttnade på krångel på den förra

ps:du skriver så bra alltid :)

kram beauty

nippertippa sa...

tintin: ja, det är ju lite kul att fantisera om hur djur skulle kunna vara som människor. :) då ska jag bookmarka din nya blogg, såklart. vilka fina bilder du har tagit! både du och tim är världens sötaste. puss och kram!