söndag 31 augusti 2008

a purple bulldozer is calling you on the phone

Jag har varit med om en hårddiskkrasch och paniken har flåsat mig i nacken, men jag kan nog andas ut nu. Hårddisken har nämligen rensats och jag har installerat om datorn på nytt. Som tur var så hann jag med att spara mina älskade bilder, videoklipp och word-dokument, hallelujah! Jag kan faktiskt inte tänka mig ett liv utan min dator eller utan internet, det finns ju bara inte.

Åh, ikväll ska jag och P gå och kolla på Adam Green! Jag slår vad om att det blir fint som snus. Han är ju sockersöt och skriver gulliga låtar. Dessutom verkar han vara en rolig och lite crazy snubbe, kolla bara in det här klippet:


En av hans bästa låtar handlar om Jessica Simpson:

3 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Ah. Det finns inget som en skrämselkrasch för att få en att få ändan ur och börja spara grejer.

Anonym sa...

Extern hårddisk - ska finnas såna som sparar över saker automatiskt vad jag förstått det som... Förstås lite dyrare, men säkert väl värt det. Annars blir det aldrig av att sitta där en gång i veckan och kopiera över saker...

nippertippa sa...

saom: usch ja, att man aldrig lär sig... ;)

anders: jasså, det låter ju som en finemang uppfinning! men ja, det får nog bli att jag gör en back-up lite oftare istället...