torsdag 7 augusti 2008

and the days keep rollin’ along

Alltså, jag börjar nästan tro att det är något magiskt med min födelsedag. Något som gör att det händer fantastiska saker just den veckan jag fyller år. Förra året flyttade ju Betty in i vårt hem, som av en slump, på min födelsedag. Vi hade inte tänkt skaffa någon katt, men mitt hjärta smälte när jag såg att hon bodde i en pappkartong under en buske och jag stod inte ut med tanken på att hon skulle avlivas. Och nu kan jag inte tänka mig ett liv utan katt. Vad har hänt i år, då? Jo, igår skrev vi minsann på kontraktet till vår nya bostadsrätt! Det känns helt fantastiskt, vi har haft sådan tur att jag måste nypa mig själv i armen ibland. Det fanns flera intresserade köpare, men säljaren nöjde sig med vårt bud som låg på utropspriset. Läget är perfekt, köket och badrummet är nyrenoverat och äntligen får vi en stor balkong. Ni anar inte hur lycklig jag är, det ska bli så himla roligt att flytta och jag kan inte tänka mig en bättre födelsedagspresent! Önskar att jag kunde visa några bilder på lägenheten, men de har visst tagit bort den från Hemnet nu när vi har köpt den. Oh well, det får bli när vi har flyttat in istället. Förresten, sovrummet är målat i mörklila och jag kan inte bestämma mig för om det är snyggt eller inte. Big no, no eller fint? Kanske kan fixa en fondvägg? Åh, jag längtar efter att få börja pyssla och inreda! Life is sweet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! Ser fram emot bilder efter inflytt :D

nippertippa sa...

ak: tack, söta du! jag lovar bilder inom en snar framtid. :)