lördag 2 augusti 2008

och jag kan bara inte sluta skratta

Jag har äntligen slutat läsa de där stora modebloggarna som alltid tycks irritera och provocera mig och det känns skönt. Nu läser jag bara någrautvalda modebloggar som istället inspirerar och peppar mig, men ibland händer det ju att man råkar trilla in hos de där stora modebloggarna ändå. Igår läste jag Linn Gustafssons blogg och kunde inte låta bli att bli full i skratt. Särskilt när jag läste hennes inlägg om Diane Kruger. Det är nog meningen "Randigt, kjol och sittande i ett fönster, behövs inte så mycket mer än så" som gör att skrattet bubblar inombords. Alltså, ärligt talat? Och så har en tjej kommenterat inlägget med meningen "Jag har alltid drömt om att ha fönster jag kan sitta i, det ser så mysigt ut!". Men hallå, JAG DÖR! Det där, mina vänner, är humor på hög nivå.

4 kommentarer:

Fatima sa...

Jag skippar också de flesta modebloggar. Lite kul är att jag brukade hänga med Linn Gustavsson på gymnasiet. Har inte ett röken av henne på flera år, och så stöter jag på henne via din länk. Sverige har aldrig varit speciellt stort. KRAM på dig

nippertippa sa...

fatima: ja, just det, hon är ju också från Karlstad. tänk vad liten världen är... eller ja, iaf Sverige. :) kram, kram!

Anonym sa...

Det är så sorligt att det är modebloggarna som ska få mest uppmärksam av alla typer av bloggar. Att djuphet och intelligents inte alls prioteras lika mycket som modebloggarna. Det tyder bara på vilket samhälle vi lever i! Jag tycker själv om kläder,men när det går till sån överdrift o småflickor anamar dessa bloggar hur det lever sina liv.. Så är det något som inte står rätt! Ärligt talat vem bryr sig vad det shoppar sina kläder. Som att deras val av kläder är bättre än alla andras. Jag önskar och hoppas att någon vacker dag får läsa en blogg som har vettiga åsikter o inte bara skyltar upp med sina dyra märkeskläder. om 100 år vem är då som kommer ihåg allt detta,ingen. men med fina tankar så skapar det historia, o förhoppningvis en finare värld att leva i.

Anonym sa...

anonym = Josefin, glömde skriva mitt namn. :)