torsdag 21 augusti 2008

comes all the way back around

Men alltså, har inte fröken von Sydow hört talas om att man inte ska kasta sten i glashus? Och jo, jämfört med oss vanliga döda så är du pinnsmal, Ebba, tro det eller ej. Och det ironiska är ju att Ebba förmodligen är den främsta anledningen till varför modebloggarna hon kritiserar ens existerar och det skulle inte förvåna mig om de alla sover med boken Ebbas stil under huvudkudden. Suck...

För övrigt har det här varit en väldigt mysig och bra torsdag, jag har shoppat och fikat med fina Emelie och jag fyndade minsann en tjusig kavaj och en söt brosch. Och imorgon är det äntligen helg igen, det är trots allt ganska skönt när dagarna går fort. Men nej, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Det tar visst på krafterna att agera hemmafru.

2 kommentarer:

Ann sa...

Det är ganska roligt hur mycket ens förutfattade meningar påverkar hur man tolkar saker och ting. Jag har t ex alltid gillat Ebba von Sydow, har läst hennes blogg i över tre års tid och följt henne med glädje. Jag tycker verkligen hon är skitbra och står för en bra grej och skriver kloka saker. Sedan att de flesta av mina vänner avskyr henne (och skyr henne) som pesten är en annan sak. "De har ju ändå inte läst hennes blogg" brukar jag tänka. Nu har du ju bevisligen gjort det, men du tolkar in helt andra saker i hennes text än vad jag skulle ha gjort. Jag tycker det var bra och modigt skrivet och blev glad av hennes senaste utspel. Det visar bara hur olika värderingar man lägger i saker och ting. Hade jag avskytt Ebba hade jag förmodligen också sett de saker du ser i hennes krönika. Men jag ser verkligen bara en bra skribent, en självinsikt utan dess like och en ganska viktig synpunkt.

nippertippa sa...

ja, visst påverkar det, det gör det ju. men jag avskyr inte ebba, jag tycker att hon är duktig på många plan. men jag tycker ändå att hennes artikel mest visar på hyckleri; hon är ju en del av det hon kritiserar. även hon hyllar mary-kate olsen, de senaste trenderna och lägger upp bilder där hennes midja är non-existing. men visst kan man ju ändå ge henne en eloge för att föra upp saken till ytan... nu gäller det bara att hon gör en riktig förändring och slutar blogga om saker som till exempel bikiniångest och olsen-tvillingarna. då kanske jag börjar läsa hennes blogg igen; jag slutade nämligen eftersom den gav mig lika mycket ångest som de där andra modebloggarna.