torsdag 31 juli 2008

dagens lilla boktips

Jag måste tipsa om en fantastisk bok som jag sträckläste under några dagar på stranden i Dubrovnik; S som i syster av Nina Wähä. Jag föll pladask för språket som greppade tag i mig med stor kraft och efter att ha läst ut boken ville jag bara läsa mer, mer, mer. Jag är en sucker för nostalgi och barndomsskildringar och Nina Wähä skildrar systrarna Isabel och Paolas barndom med sådan stil att jag blir hänförd, imponerad och inspirerad. Jag vill inte avslöja mer än så, men kan garantera att det är värt att spendera några guldmynt på S som i syster i pocketform. Jag rekommenderar förresten även thrillern Den som vässar vargars tänder av Carina Rydberg. Den är otäck, spännande och ruggig, men utan att bli så där klyschig och fånig som en del deckare tenderar att bli. Läs, läs, läs!


Update: Måste ju även tipsa om att fantastiska Annika Norlin är sommarvärd i P1 imorgon, klockan 13.00. Don´t miss it, det blir säkert fint som snus!

Inga kommentarer: