torsdag 3 juli 2008

her laughter burns you up inside

Såg den här bilden på Scarlett Johansson från ett Cosmopolitan-omslag i Ebba von Sydows blogg (ja, jag läser hennes blogg ibland, God knows why) och kände mig bara tvungen att spy lite galla över den. Jag avskyr verkligen den här bilden, bildredigeraren har gjort ett sjukt dåligt jobb och gått helt bananas på stackars Scarlett som bara ser onaturlig ut. Hon är ju egentligen så himla vacker att hon inte ens behöver någon retuschering. Nu är det ju självklart inte första gången man får se Scarlett så där hårt retuscherad, jag avskyr till exempel även reklambilderna för Louis Vuitton, och känner hur ilskan kokar inombords. Dessutom är det så himla sorgligt att Scarlett anses vara kurvig, när hon i själva verket är smal (kanske därför hon ofta utsätts för så hård retuschering?). Samma sak med till exempel vackra Kate Winslet, som faktiskt också är smal, men som anses vara kurvig. Inte konstigt att de flesta kvinnor har en skev kroppsuppfattning... Usch, jag är så trött på alla dessa skittidningar som existerar. Kan vi inte bara enas om att bojkotta dem?

Usch, nej nu måste jag faktiskt städa. Det ser inte klokt ut här, dammet yr och Betty jagar dammråttorna. Typiskt att det skulle bli sådant fint väder just idag.

Inga kommentarer: