tisdag 8 juli 2008

det är min tur nu, vinden har vänt

Äntligen dyker det upp en ljuspunkt i allt det mörka; imorgon ska jag nämligen gå på min första arbetsintervju som socionom! Fick reda på det idag och är därför sjukt nervös, samtidigt som jag nästan känner mig lite yr av glädje. Äntligen är det någon som hör av sig! Nu måste jag spendera dagen med att förbereda mig på eventuella frågor, kolla genom mitt CV, fixa naglarna, välja ut kläder och läsa på lite. Åh, vad spännande! Och det gör egentligen inte så mycket om jag skulle sabba intervjun eller om jag inte skulle få jobbet, för just nu är jag mest glad över att det äntligen händer något och att överhuvudtaget få komma på en intervju. Men håll tummarna för mig, ok? Och imorgon ska jag dessutom se "Sex and the City" på bio tillsammans med syster yster och det kommer ju att bli hur mysigt som helst (nej, jag orkar inte tillämpa feministiska teorier varje gång jag går på bio). Ja, vinden har kanske vänt nu?

9 kommentarer:

Anonym sa...

*håller tummarna*

Anonym sa...

Stort lycka till!

Anonym sa...

åh va roligt jessie! jag håller också tummarna för dig =)

tack för i lördags förresten! jag hade riktigt kul även om det blev lite konstig stämning vid nåt tillfälle? jag var nog inte helt på topp där i slutet, hade ont i min mage. kunde inte sova på natten, värsta smärtan, läskigt faktiskt. menmen... vilken lång kommentar detta blev, ville bara tacka för i lördags iaf! nästa gång bjuder vi hem till skvadronsgatan! =) kram på dig o lycka till! vi ses!

Anonym sa...

du skulle bli världens bästa socionom! jag håller tummarna :)
kram!

my sa...

grattis till intervjun och tack för en trevlig kväll i lördags!
ska erkänna att jag smygläst din blogg ett tag så jag ger mig till känna nu som trogen läsare =)
/my

Kulturkoftan sa...

Lycka! Jag hoppas på det bästa för dig.

Anonym sa...

LYCKA TILL!!!

nippertippa sa...

tack, snälla rara och söta för era fina kommentarer, vad ni är gulliga! ni värmer mitt hjärta, sötnosar.

tack själva, emelie och my. det var en supermysig och bra lördag! jag var sjukt bakis i söndags, det märks att man börjar bli gammal... hi, hi. hoppas att det är bättre med magen, emelie, och att vi kan ses snart igen! jag gillar att hänga med dig. kram! och my, vad kul att du läser! hoppas att vi ses fler gånger, kram!

tintin sa...

det kommer säkert gå finnemang för dig .och vi håller alla tummar här hemma för dig.

ps:tack för fina födelsedagskortet.

kram