måndag 28 juli 2008

jag hör fortfarande hur havsvindarna blåser

Oron lade sig nästan direkt som ett tjockt täcke över mina axlar när jag klev av tåget i Malmö igår; hemma igen. Och jag ville genast åka tillbaka till Kroatien. Allt känns så mycket hårdare och kallare här och hjärtat bultar så hårt i min bröstkorg när jag tänker på alla måsten och hinder som existerar just nu. Orkar inte riktigt tänka på det, även om jag vet att jag måste. Och dagarna och kvällarna i Kroatien var så himla fina, även om oron och tvivlet nådde mig där också, och plötsligt kommer jag på mig själv med att önska att den här sommaren aldrig någonsin ska ta slut (jag som alltid brukar vänta så ivrigt på att hösten ska anlända). Ja, jag hoppas på långsamma dagar i augusti.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem, kanske man får säga då! :-)

/A

Fatima sa...

Äntligen är du hemma. Jag har väntat på dina blogginlägg. Och jag känner så igen mig i måstena och bordena som kväver och skaver. Då du drömmer om Kroatien längtar jag tillbaka till livet på tågluff. Men vi kommer ta oss levande igenom även denna höst. Jag lovar!

Anonym sa...

Dubronik har mina föräldrar varit i.:D men det var innan jag föddes. Hört att det e jätte fint med alla berg & havet.. (min pappa är från makedeonien). Så jag är sjukt sugen på att åka ner till balkan se kulturen, miljön o träffa ens släkt. Fina bilder på er btw!

nippertippa sa...

anders: tack för det! :)

fatima: åh, tack fina du. vad glad jag blev för din kommentar, jag blev helt rörd och varm inombords. många kramar till dig!

josefin: ja, det måste vara en av världens vackraste städer, helt klart! kan tänka mig att hela kroatien är vackert och det är förresten sloveninen också, som ju är ett grannland. förstår att du är sugen på att åka iväg, det är verkligen härligt med den miljön och kulturen. :)

Anonym sa...

ja, jag tror det med. för att få en rättvis bild av landet,så är det bra att hyra en bil & åka runt. Fast det är en hel del berg. Jag vill inte bara ligga & dega på stranden. visst det är avkopplande,men jag vill uppleva naturen, kulturen o människornas mentalitet. fast det räcker ju med att pappa är därifrån;) Ska jag åka någonstans så blir det Kroatien eller Thailand.. Ha det bra i sommarvärmen!