onsdag 30 juli 2008

the best things in life are free

Åh, jag blir så himla glad av ljuspunkter i mörkret och av fina och snälla människor som värmer mitt hjärta. Idag har jag köpt en prickig klänning (fastän jag borde låta bli att shoppa, men det struntar jag i) och ikväll är det bio och middag med vänner som gäller; that´s life! Och så blev jag innerligt glad och varm inombords av en kommentar som fina Fatima skrev till mig igår: "Äntligen är du hemma. Jag har väntat på dina blogginlägg. Och jag känner så igen mig i måstena och bordena som kväver och skaver. Då du drömmer om Kroatien längtar jag tillbaka till livet på tågluff. Men vi kommer ta oss levande igenom även denna höst. Jag lovar!" Du gjorde verkligen min dag, Fatima! Tack, söta du. Och ja, vi klarar oss, det vet jag. Vi är trots allt starkare än vad vi tror.

2 kommentarer:

Fatima sa...

...och nu blir jag lika glad jag med, över att du blev så glad från början. Härligt! Det är fantastiskt hur man kan ge och få glädje och kraft i vardagen av någon man aldrig träffat. Internet har sina goda stunder!

nippertippa sa...

fatima: åh, vad härligt. :) internet är definitivt en bra uppfinning. kram!