torsdag 10 juli 2008

the only label that never goes out of style

Det finns i alla fall någon som alltid får mig att le och skratta och hon heter Tyra. Vilket charmtroll och vilken solstråle hon är! Jag fick hänga med henne en liten stund igår, innan jag och syster yster begav oss för att se "Sex and the City", och jag älskar att hänga med världens sötaste systerdotter. Och vad bra filmen var, förresten. Lite fånig ibland kanske (till exempel när Samantha skulle framstå som lite tjock när hon inte alls var det och att Carries assistent åkte tillbaka till hemstaden så fort hon förlovat sig) och inte lika bra som serien, men ändå en sevärd film. Men usch, det var otäckt att se Sarah Jessica i bara underkläder, hon är ju så himla spinkig och har bara muskler och inget fett alls (jag vet att det är dumt att kommentera andras kroppar, men jag reagerade verkligen starkt när jag såg henne). Nu längtar jag i alla fall tillbaka till New York så himla mycket att det gör fysiskt ont och dessutom kan jag inte sluta tänka på den där fulsnygga väskan och den där coola outfiten. Tyra blev förresten helt förtrollad av mitt Marc by Marc Jacobs-halsband igår, så det är definitivt ingen tvekan om att den lilla tjejen har god smak!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där med Samantha "tjock" tyckte jag också var lustigt! Men visst var filmen en ypperlig, och i mitt fall välbehövlig, dos glam.

Anonym sa...

hej! jag ville bara säga att jag såg dig i fredags! satt på teapot i k-stad och tittade ner på gatan och där gick du! det gjorde mig glad. :)

kram!

nippertippa sa...

ak: ja, det har ju alltid varit mysigt att titta på SATC och en sådan film kan glamma upp ens vardag när man är i behov av det. :)

maria: åh! vad kul, tänk vad liten världen kan vara ibland (eller i alla fall kristianstad, hi hi). nu blev jag också glad, du får säga hej om du ser mig fler gånger. :) kram!