tisdag 17 juni 2008

there´s a light that never goes out

Har ni sett Rädda Barnens senaste kampanj om barnaga? Själv blev jag illa berörd när jag såg bilderna för första gången. Våldet mot barn är vanligare än vad man kan tro. Jag har till exempel pratat med en skolkurator och en socialsekreterare som båda anser att det har blivit vanligare att barn blir slagna av sina föräldrar; de har sett en ökning av sådana fall i sina arbeten. Och det gör mig så ledsen. För hur kan det bli så? Jag vet inte, men en teori jag har är att många föräldrar inte har tid eller ork att uppfostra sina barn och därför går den "enkla" vägen och ger en örfil istället. Sedan finns det säkert hur många andra anledningar som helst, men det finns dock inga ursäkter för att misshandla ett barn. Jag tycker att ni ska sms:a ordet "förändra" till 72950, då bidrar ni med 50 kr till Rädda Barnens kamp mot barnaga runtom i världen.

Inga kommentarer: