måndag 9 juni 2008

don't forget who's takin' you home

Usch och fy, jag får automatiskt ont i magen och hjärtklappning när jag läser det här. Jag hatar, hatar, hatar att behöva tänka på och oroa mig för pengar. Och jag vill inte att det ska komma någon kris nu, som gör att maten blir ännu dyrare och att arbetslösheten stiger ännu mera. Jag är trygghetsnarkoman, jag orkar inte med att oroa mig hela tiden. Jag vill ju ha ett jobb och få in pengar. Jag har visserligen en rik och generös sambo, men det är varken särskilt kul eller smart att vara ekonomiskt beroende av någon annan, så jag hoppas att det fixar sig.

Jag försöker dock undvika alla jobbiga tankar just nu och hoppas att veckan går förbi i raketfart. På lördag smäller det ju, DÅ ÄR DET ÄNTLIGEN DAGS FÖR DOLLY PARTON-KONSERTEN! Jag har längtat hela våren, det ska bli så himla roligt. Jag har till och med köpt nya kläder kvällen till ära, det är ju klart att man vill känna sig fin när man ska titta på fantastiska Dolly (ja, jag var tvungen att köpa något nytt, jag är så innerligt trött på alla mina kläder och har nästan inga finkläder alls ju, sad but true). Jag hoppas förresten att hon kör den här låten, då kommer jag med största sannolikhet att börja gråta eller åtminstone snyfta lite, den är ju så himla fin:


4 kommentarer:

Anonym sa...

åh va sjukt! innan jag tryckte play tänkte jag att det skulle vara den, o jag hoppas ju också på att få höra den. är ju lite orolig att hon inte kör den. ska iaf bli grymt kul på lördag. ska vi ses efteråt kanske? ha det bäst kära du, kram!

Anonym sa...

jag håller med dig angående jobb och pengar. det är knepigt att kunna slappna av...när det är så mycket som måste klaffa.

önskar dig en riktigt härlig lördag! :) det kommer att bli superduper!
kram.

nippertippa sa...

emelie: hi, hi, vad kul! men det var kanske rubriken som avslöjade lite också. ;) whee, vad kul det ska bli på lördag! och ja, vi kan ju höras av, så att vi ses då. ha det bäst, du med, söta du. kram!

maria: usch ja, man kan ju aldrig riktigt slappna av, det är verkligen tröttsamt... men ja, det är iaf bra att man har saker att se fram emot. :) kram!

Anonym sa...

hehe oj, läste ju inte rubriken ;) men vi hörs på lördag då! kram