onsdag 25 juni 2008

jag vet, jag vet hur det känns

Även om risken finns att ingen svarar, så vill jag ändå härma Alexandra och ställa några frågor till mina kära läsare. Ni får självklart vara anonyma, om ni vill. Jag skulle i alla fall bli väldigt glad om ni svarade och jag väntar med spänning (nyfiken som jag är).

1. Var bor du?
2. Hur gammal är du?
3. Hur försörjer du dig?
4. Är du kvinna eller man?
5. Vilken dagstidning läser du?
6. Har vi träffats i det riktiga livet?
7. Vilka är dina tre favoriter i bloggvärlden?
8. Vilken film skulle du vilja rekommendera mig att se?
9. Hur länge har du läst min blogg?
10. Minns du något inlägg, som jag skrivit, du tyckte särskilt bra/dåligt om?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar väl då :D

1. Hultsfred
2. 24. Huu.
3. Jag jobbar på ett Herrgårdshotell.
4. Kwinna.
5. Ingen, tyvärr.
6. Inte vad jag vet =)
7. Fotbollsfrun, Alex Schulman å såklart din blogg :D
8. Oj. Jag hatar film.
9. Hum. Jättelänge.
10. Inte såhär på rak arm.

Anonym sa...

. Var bor du?
2. Hur gammal är du?
3. Hur försörjer du dig?
4. Är du kvinna eller man?
5. Vilken dagstidning läser du?
6. Har vi träffats i det riktiga livet?
7. Vilka är dina tre favoriter i bloggvärlden?
8. Vilken film skulle du vilja rekommendera mig att se?
9. Hur länge har du läst min blogg?
10. Minns du något inlägg, som jag skrivit, du tyckte särskilt bra/dåligt om?

1) Malmö. (Möllevången, bästa stadelen i malmö. hihi).

2) Blir 23 - 31 oktober.

3)Jobbar men slutat på det jobbet & ska trologtvis plugga till hösten kominerat med extra jobb.

4)kvinna.

5) brukar läsa gratis tidningar som metro.

6) nej, det har vi inte. men vi har planerat fika ett bra tag nu. haha

7) du & din lista på din blogg finn många bra bloggar du fått med.

8) Greven av Monte Cristo.

9). ptja, bra fråga. när vi började skriva på lunar, sen har jag kollat in på din blogg titt som tätt.

10.) jag gillar dina djupa inlägg, när du skriver om dina funderingar om relgion och hur ytlig värld vi lever i. trött på alal modebloggar, så din blogg är verkligen unik, ändra ingenting. extra kul med kattbilderna på Betty! :)

Anonym sa...

haha råkade kopiera frågorna du ställe. hoppas det är okej. ;)

Sofia sa...

...och jag hänger på!
1. Umeå
2. 21
3. fattig student
4.kvinna
5. västerbottenskuriren/bladet på nätet
6. näh
7. ojoj, svårt att bestämma sig. utöver din; underbaraclara, bookofmiri, heja abbe.
8. whisper of the heart - min absoluta mysfilm just nu.
9. inte så länge faktiskt, någon månad?
10. när du pratar om betty (kattägare som jag är) och när du ryter ifrån.

Anonym sa...

1. Växjö
2. 29
3. Jobbar på Posten.
4. Kvinna.
5. SvD, DN, Krstd-bladet (alla på nätet...)
6. Japp. Men det var säkert en 10 år sedan ;)
7. Hm. Hanna Fridén, Fade, Alex Schulman. ( Om jag inte ska välja dig då ;) )
8. Försoning. Men den hade du redan sett va? Finns en engelsk serie som heter North & South.
http://www.imdb.com/title/tt0417349/
9. Jag vet inte. Kanske 1½ år?
10. Jag tycker om när du skriver om din barndom. Eller jag tycker om allt du skriver om. Du är som jag lite och jag känner igen mig mycket.

Kram!

Anonym sa...

1. I soliga Hässelby!
2. 31.
3. Just nu, min mans inkomst. Känns faktiskt lite pinsamt att skriva, men ja, så är det.
4. Kvinna.
5. Ingen på papper...och det känns också lite småpinigt!
6. Nej.
7. Du, Michaela (argungdom) och...hm. Svårt. Jag gillar Sonja, niotillfem, dooce.com. Svårt att välja.
8. Vad svårt. Jag skulle tro att du redan sett allt jag kan tipsa om :)
9. Jag minns inte, men jag har läst dig sedan lunartiden...
10. Jag kan inte pinpointa ett enda, men jag tar verkligen till mig av dina funderingar och berättelser kring din barndom. Och så älskar jag att du blandar stort och smått.

Anonym sa...

1. stockholm (i en månad till)
2. 29
3. student
4. kvinna
5. dn.se
6. ja. du är så fin <3
7. din, mary the scary och kulturkoftan
8. oh, svårt. något av almodovar eller kieslowski kanske.
9. flera flera år!
10. jag tycker nog bäst om när du uttrycker dina vettiga värderingar om saker och ting, men allt du skriver är fint!

Anonym sa...

1. Uppsala
2. 32
3. Forskar
4. Man
5. Ingen
6. Nej
7. Weird Science, the "B" side, sistaplatsen på "topp tre" är ledig
8. Little Miss Sunshine
9. Vet inte, ett halvår?
10. Nej, inte ett speciellt.

Fatima sa...

Hej söta du! Tillbaka från Europa och massor att ta igen i bloggvärlden. Så roligt!

1. Jag bor i Karlstad.
2. Jag är 24 år gammal (25 i september)
3. Jag är lärarstudent och jobbar extra som personlig assistent, lärarvikarie på låg -och mellanstadiet och barnpassare på SATS.
4. Jag är en kvinna.
5. Läser ingen speciell just nu, men gärna DN om jag får välja.
6. Vi har inte träffats IRL, men det skulle vara roligt!
7. Svår fråga. UnderbaraClara är nog favoriten... men sen är det svårt.
8. "Guds Stad" är en av mina favvofilmer som du kanske inte sett.
9. Länge. Jag kikade ibland i din lunardagbok när du och min vän kulturkoftan skrev till varandra. Men jag gav mig inte till känna föränn på bloggen.
10. Jag gillar personliga bloggar och din bligg är verkligen personlig. Jag är ett fan av nostalgi så de inläggen hamnar högt på min lista. Jag önskar mera foton och filmer på dig (nyfiken så det står hörliga till) ;)

Anonym sa...

1.det undrar jag också. har en lägenhet i ockelbo där jag ska bo två veckor till i augusti. sen tror jag att det blir uppsala. iallafall i ett halvår.
2.fyller 24 om någon månad.
3.på lån från morföräldrarna samt csnpengar.
4.kvinna.
5.ingen, just nu, vilket känna underligt, man blir så lättare avskärmad från världen. innan dn.
6.nej.
7.har svårt att säga tre favoriter..har flera, bla. smosch.com, katjaelina, little people..
8.filmer av tim burton, hayao miyazaki, wong kar wai (speciellt in the mood for love)
9.länge tror jag, vet dock inte hur länge. jag läste dikter av dig först på sockerdricka, hittade din sida där.
10.jag tycker om hur du skriver, din ärlighet; att du känns verklig och dina nostalgiinlägg är så vackra.