torsdag 19 juni 2008

så sant som det var sagt

Michaela skriver precis det jag önskar att jag kunde plita ner, men det blir aldrig bra när jag väl försöker. Så därför citerar jag henne, för jag tänker ju ungefär likadant (och ja, det handlar om den där lagen som alla pratar om just nu):

"Personlig integritet yeah right. Hade låtit lite mindre ihåligt om man inte samtidigt lade ut bilder från precis allt man har för sig på Faeces, tusen olika profilfoton på sig själv ur alla möjliga vinklar, samt ivrigt flashar allt från klamydia till privata smeknamn på pojkvännen på samma ställe. Jag kanske är för och jag kanske är emot, men alltså, precis som de kommer sitta och läsa någon random svenssons sms-konversation med sin flickvän då eller? Om det blir en diktatur i framtiden som kan HÅLLA DET EMOT OSS GASP HORROR CHOCK så lär de ändå inte bry sig om om det finns en fucking LAG som tillåter dem att läsa vår mail eller inte."

Fina Anna-Klara har förresten också tagit orden ur min mun.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår ni verkligen inte skillnaden?