tisdag 17 juni 2008

love is like a butterfly

Betty har vant sig vid sin krage nu och busar precis som förr. Igår togs stygnen bort (hon lyckades förresten skrämma veterinären genom att fräsa till, det var faktiskt lite kul) och snart kan jag ta av kragen för gott, det är bara några sårskorpor som behöver läka. Det verkar redan som om hon har blivit mer kelen av sig och det är så himla mysigt, ibland sover hon till och med vid mitt huvud om nätterna. Tänk att man kan fästa sig så mycket vid en katt, jag ångrar inte för en sekund att vi tog oss an henne för snart ett år sedan.


Imorgon ska jag äntligen träffa världens sötaste systerdotter igen, jag längtar efter henne nu. Det har ju gått tre veckor sedan vi sågs sist. Tyra är förresten överförtjust i Betty och kryper alltid efter henne, men Betty är inte riktigt lika imponerad (det kan ha att göra med att Tyra drog henne i svansen en gång). Nästa vecka är det 1 års-kalas för Tyra och idag har jag köpt presenter, det blev en rutig kjol med rosettskärp och ett par röda converse-skor. Så himla gulligt och tufft, eller hur? Jag skulle vilja köpa en cool t-shirt med AC/DC-tryck också, men jag har inte råd. Oh well, det får väl bli en julklapp sen istället.

Inga kommentarer: