fredag 29 maj 2009

dagens lilla tips

Redan fredag igen och jag har, i vanlig ordning, inte fått mycket gjort idag. Men det gör väl inte så mycket, antar jag. Inspirationen ligger inte på topp heller, så jag ska kortfatta mig kort: titta på filmen Bodyguard på kanal 9 klockan 21.00 ikväll. Det är faktiskt en väldigt underskattad film och jag skäms inte över att avslöja att den tillhör en av mina favoriter. Tänk, jag var bara 15 år när jag såg den för första gången (och som jag grät då!) och Kevin Costner var en het skådis på den tiden. That´s crazy. Oh well, Bodyguard är i alla fall en fin kärlekshistoria, med ett oväntat sorgligt slut, och det hör faktiskt nästan till allmänbildningen att ha sett den (enligt mig).

5 kommentarer:

Anders sa...

Apropos Body guard som f.ö. är en rätt okey film, och som jag uppfyller din allmänbildningskvot med att ha sett fler än en gång, två, kanske tre t.o.m.;

...Vad tycker du om Pretty Woman...?

Här ett exempel på allmänbildning:

Terminator 1, 2 och 3

sett dem?
:-)

Goder afton!

nippertippa sa...

anders: hmm, jag tycker faktiskt att Pretty Woman är sjukt överskattad. not my cup of tea. men terminator däremot! det är höjdarfilmer, det. men bara 1 och 2.

Anders sa...

Tack för att du inte föll i fällan bäste feminist!

Pretty Woman är en av filmhistoriens vidrigaste filmer, som försöker legitimera prostitution genom att berätta en sockersöt liten kärlekshistoria som ska kamouflera människohandel och dessutom få tjejer och kvinnor att tro att bara de "är söta" så kan de få allt här i världen. Den är nedvärderande och kvinnofientlig helt enkelt!

Dagens goda nyhet var denna: http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5321165.ab
Den har jag gått omkring och tänkt på hela dagen och blivit spontant glad åt! :-)

nippertippa sa...

anders: ja, så är också ett sätt att se filmen på. hmm, länken funkar inte? men jag gissar på att det handlar om donationen som gjordes till FI? har jag rätt då? ;)

Anders sa...

Det är det t.o.m. det analytiskt rätta sättet att se på just den filmen skulle jag vilja dryfta mig till att påstå... ;-)

Helt rätt gissat! Det var stort tyckte jag! :-)

Synd som fan bara att inte VALU som presenterades i början av Valvakan stämde, där (Fi) hade fått över 3 % av rösterna och (Sd) ca 2... Nu blev det tvärtom, trist är ordet för detta.