torsdag 14 maj 2009

tell me what you gonna say in private

Nu har jag varit duktig, jag har planterat blommor till balkongen. Visserligen inte iklädd en skir vintageklänning eller med en rosett i håret, men ändå. Det är väl trots allt lite flott att jag har gjort något husligt? Skämt åsido, jag är inte så korkad så att jag tror att alla dessa bloggare lever perfekta liv eller att de visar upp alla sina sidor i bloggen, men jag blir bara lite trött på allt ibland. Jag är inte ens särskilt avundsjuk, när jag tänker efter. Sofia skriver fint om det i sin blogg, det är precis så jag tänker. Varför är det så himla fult att skriva om sakerna som skaver mot huden eller att erkänna att man tänker hemska tankar ibland? Allt det där gulliga, flickiga och husliga får mig att må lite illa, ungefär som när man har ätit för mycket. Jag längtar efter mer substans bland alla spetsdukar, volanger, vindar och vargar, klänningar som frasar, ballonger och cupcakes.

5 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Tack fina. Och vilka blommor sen! Tycker om dig.

lisa sa...

word! <3

maria sa...

söta blommor och söt J.

kram!

P sa...

Du är så galet söt!

nippertippa sa...

sofia: åh, visst är det fina blommor? :) tack, fina du. tycker om dig också!

lisa: <3!

maria: tack, fina du. kram!

peg: åh, nu rodnar jag allt. tack, söta du.