tisdag 5 maj 2009

headed for that golden gate

Nu ska jag snart gå och lägga mig, jag har huvudvärk och vill helst glömma bort den här meningslösa dagen så fort som möjligt. Det mesta har känts jobbigt idag. Träffade min jobbcoach och hon pratade bara i klyschor. Försök att hitta din inre styrka, var bara dig själv och visa nu alla dina fina egenskaper, för du är en jättebra tjej! På tal om att jag har en jobbintervju imorgon. Snart har det gått ett år sedan jag tog min examen. Jag har fortfarande inte fått något jobb och har knappt varit på några jobbintervjuer heller (totalt fyra stycken). Och jag har inte haft någon rätt till a-kassa, vilket innebär att jag till största del har snyltat på min pojkvän under hela den här tiden. Det känns inte alls bra, det flimrar för ögonen så fort jag tänker på det där med pengar och jag hatar att känna mig så här liten och osjälvständig. Dessutom har jag och pojkvännen (nästan) bestämt oss för att åka till San Francisco nästa sommar, så tills dess ska jag ha hittat ett bra jobb och tjänat ihop en massa stålar. Wish me luck, ok?

3 kommentarer:

Linda H sa...

Bry dig inte om hur lång tid det tar. Det tog mig också lååång tid att få ett bra jobb som var kopplat till min examen. Visst är det klychigt med jobbcoacher, men det är ju sant. Du är ju en jättebra person utan ett jobb, det är ju inte jobbet som gör personen. Men förstår hur du känner. Håller tummarna!!

maria sa...

finns inget värre att höra klyschor när man bara vill skrika rakt ut: GEMIGETTJÄKLAJOBB!!!

håller också tummarna för dig på intervjun!

åh, san fransisco! låter fantastiskt! :)

nippertippa sa...

Linda: ja, du har så sant, så. det känns bara frustrerande när det inte händer något, men någon gång lossnar det väl. hoppas jag. tack för att du håller tummarna!

Maria: precis så är det, ibland känner jag för att skrika så där. :) tack kära du för att du håller tummarna!