måndag 15 september 2008

life may be swift and fleeting

Åh, vad jobbigt det är att flyttpacka, jag hatar det (men i och för sig inte riktigt lika mycket som jag hatar att flyttstäda). Oh well, jag försöker i alla fall tänka på hur skönt det ska bli med en ny lägenhet och hur kul det ska bli att inreda den sedan, det blir ju som att börja om på nytt igen. Igår budade jag hem den första nya pinalen till vårt nya hem på tradera; ett rådjur i porslin med en rosett om halsen. Så himla gullig, eller hur? Det var faktiskt kärlek vid första ögonkastet. Jo, jag vet att det är lite rubbat att betala 155 kr för en liten porslinsbambi, men är det kärlek vid första ögonkastet så är det och då spelar inte priset någon roll (eller jo, det gör det ju, mer än det där hade jag nog inte kunnat betala för den). Jag har fått för mig att jag ska börja samla på söta porslinsfigurer och rådjuret blir min tredje i samlingen, jag har redan en hund och en fågel. Vem vet, det kanske blir ett litet zoo med en massa porslinsdjur till slut? Men nej, jag har en känsla av att P inte skulle uppskatta det och dessutom låter det som en alldeles för dyr hobby, så det får nog räcka med en liten samling.

Idag har vi förresten fått nycklarna till den nya lägenheten, jag ska nog gå dit imorgon eller på onsdag och dumpa några kassar (det ser ut som ett bombnedslag här hemma) och då passar jag förmodligen på att ta några kort också, så att jag kan leka Cribs här på bloggen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej! Börja inte samla! Om du nu finner kärleken i porslinsdjur, så låt dig falla varje gång som för första gången. Institutionalisera inte kärleken till dem.

nippertippa sa...

superduperhjälten: hmm, näe det är nog inte värt det, trots allt... och jag kommer nog inte att ha råd heller, så det får räcka med en mycket nätt liten samling. :)

Anonym sa...

Hmm... kul att du gillar rådjuret iaf (själv föresdrar jag riktiga. Ute i naturen) F.ö. verkar din P. av vad du skriver om honom i detta sammanhanget, vara en jääädra vettig figur! ;-O)

Anonym sa...

åååååh! jag som just bestämt mig för att bygga en glasdjurssamling! ta hand om dig, söta! kram

nippertippa sa...

anders: ja, alla rådjur är fina såklart! :) och ja, han är väldigt vettig. ;)

sofie: åh, vad kul! det hade jag när jag var liten, om du menar sådana där mini-figurer. hmm, undrar var jag har lagt dem... måste kollas upp! :) hoppas du har det bra, ta hand om dig, du med. kram!

Anonym sa...

LYcka till med flyttning. Det kommer bli så fint hemma hos er tror jag, kul för betty med balkong.:)