onsdag 17 september 2008

days like these no one should be alone

Det här är verkligen hjärtkrossande läsning.

Man kan spekulera och tycka till om det hur mycket man vill, men i slutändan har man faktiskt ingen aning om vad som har hänt. Och det gäller ju förresten alla nyheter, man måste vara kritisk när man läser och inte tro på allt som skrivs. För åtta år sedan (det året kommer förmodligen alltid att ligga och skava under min hud) hade det precis tagit slut mellan mig och min dåvarande pojkvän när han var med om en hemsk olycka och utan att gå närmare in på det, så resulterade det hela i att han blev anklagad för en ung tjejs död. Han åtalades för vållande till annans död, men friades sedan. Inte nog med att han mådde dåligt över vad som hade hänt och kände skuld, så blev han själv allvarligt skadad och det tog lång tid för honom att bli helt återställd. Under den här tiden uppmärksammades fallet i media och det kändes konstigt att läsa om honom i tidningarna; att veta vem människan var bakom rubrikerna. Desutom var det frustrerande när tidningarna publicerade felaktig information eftersom det blev till hans nackdel. Så ja, jag har definitivt lärt mig att inte se allt som skrivs i tidningarna som sanningen.

En liten uppdatering: Jag hade länkat till Andrea Wahlgrens blogg, där hon skriver väldigt utlämnande om kärleken till sin man, sin panikångest och sina ätstörningar, men hon har visst lösenordsskyddat sin blogg nu.

2 kommentarer:

Fatima sa...

Vad som än hänt så är det fruktansvärt sorligt, vare sig det är han som misshandlat henne eller hon som skadat sig själv. Hemskt!

nippertippa sa...

fatima: usch ja, visst är det det...