tisdag 30 september 2008

dagens lilla utmaning

Med tanke på hur sällan jag blir utmanad av någon i bloggvärlden så blir jag alltid lika glad när det väl händer och nu har jag minsann blivit utmanad av min fina vän Tintin. Reglerna: Svara på alla frågor, välj ut fyra personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar och be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

1. Vilken mat äter du ofta?
Hmm, jag och P äter kycklingburgare alldeles för ofta...

2. När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Det beror faktiskt på vem jag är hos, men jag försöker nog alltid hjälpa till lite.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Här i den nya lyan kan vi än så länge bara surfa i sovrummet (har inte fixat det trådlösa nätet ännu), så jag bloggar i sängen.

4. Köper du ofta triss?
Nej, i princip aldrig.

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
New York, utan tvekan. Förmodligen världens coolaste, roligaste och härligaste stad. Jag måste åka dit nästa år, jag längtar tillbaka!

6. Vilken tv-kanal tittar du på mest?
Det är lite olika, det finns ju faktiskt nästan något bra på alla kanaler.
Och på tal om tv-kanaler, förresten. Så har vi, i och med vår flytt, nu fått in kanal 9 och till vår stora förtjusning visar dem både Frasier och Falcon Crest nästan varje dag! Falcon Crest var en av mina favoritserier när jag var liten (Dallas var dock en aning bättre) och den håller faktiskt fortfarande. Dessutom är ju Maggie, Melissa och allt vad dem nu heter så himla snyggt klädda i serien. Åh, jag kommer förmodligen alltid att inspireras av det härliga 80-talet.

1 kommentar:

Fatima sa...

Roligt att bli utmanad. Jag har antagit utmaningen och genomfört den. Snabb som busen var jag =) KRAM på dig