lördag 29 mars 2008

so tired of looking inside myself

Jag är så trött på det mesta just nu och jag har svårt för att ta tag i saker som måste fixas. Det kanske märks, eftersom jag inte riktigt orkar lägga ner någon energi på bloggen heller. Och prestationsångesten har dessutom lagt sig till rätta under min hud. Jag tycks inte kunna skriva så poetiskt eller klokt som jag önskar, jag är inte flickig och mystisk av mig och jag kan inte skriva om pojknackar, blommor, rosa muffins eller ta konstnärliga foton på mig själv där jag visar upp vackra second hand-fynd och jag vet att jag mest är tråkig och alldaglig, så jag får väl ta en liten paus eller något. Synd bara att man inte kan ta en paus från sig själv också, det hade verkligen varit skönt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du är fin som du är.

Anonym sa...

i know the feeling. kram på dig.

Anonym sa...

åh, jag vet hur det kan kännas... men jag tycker att du är allt utom tråkig! och ingen är ju bättre än dig på att vara du, jag älskar att läsa om dina tankar och ditt liv.
kram!

Emilie sa...

du är fin. no doubt about it. jag känner lite så också ibland. prestationsångesten kommer fram och allt blir bara nonsens fast att jag vet att jag kan skriva bättrevettigarefinare, men ja. blah. ibland måste man nog låta sig själv släppa allt och sluta bry sig.

Kulturkoftan sa...

Tack för komplimangen. Jag hoppas du ser din talang snart, det som är du. Och att du håller om dig själv, viktigare än all begåvning i världen tror jag.

Fatima sa...

Åh, jag tror vi alla känner såhär ibland. Och vi läser andra bloggar och önskade att vi var någon annan, eller iallafall lite annorlunda. Men glöm inte att många läser din blogg och önskar att de var lite mer som den härliga nippertippan (I know I have). Du är bra precis nu, precis som du är eftersom du är unik och fantastisk och omtyckt.

nippertippa sa...

åh! tack alla ni söta människor, för era fina kommentarer som värmde ända in i hjärteroten! ni är bäst, helt klart. puss och kram!