torsdag 6 mars 2008

don't believe in anything

Det känns som om jag håller på att bli sjuk, men jag har varken ork eller tid med det just nu. Jag får väl se till att bunkra upp med varmt honungsvatten, näsdukar, halstabletter, godis, vindruvor och glass. Önskar att jag dessutom kunde lägga mig och slappa i tv-soffan, framför Angel eller Buffy, men jag måste skriva på ett arbete om BDD. Oh well, sånt är livet.

Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva om, men jag vågar inte riktigt. Tror nämligen att jag skulle skaffa mig en del ovänner då. För just nu känner jag att det finns otroligt många idioter som till exempel skriver korkade eller naiva blogginlägg, som får mig att koka inombords eller som bara får mig att vilja gråta av frustration. Försöker blunda och räkna till tio, men det hjälper inte riktigt. Äsch, jag ska nog gå och lägga mig nu.

7 kommentarer:

Marie Larsson sa...

å det arbetet skulle jag vilja läsa, har mött BDD i mitt jobb...

Förstår vad du menar med bloggar... önskar att jag vore modig nog att alltid speak my mind.. men det är jag tyvärr inte.

Kram o krya på dig!

Anonym sa...

haha, jag gillar verkligen att du som jag är en sådan hooked buffy och angelnörd. alltid när jag är nedstämd eller så åker deras samlade säsonger fram. fast jag har börjat nöta lite väl på buffy nu, kanske nyttigt att ta en liten paus? ;)

Anonym sa...

håller tummarna för att du inte blir sjuk, söta!
och jag känner igen mig i det där med att bli upprörd över dumma blogginlägg.
tycker alltid dina åsikter är så vettiga och bra, så mig skulle du aldrig få som ovän iaf. :)

Anonym sa...

Skriv ändå!

Är det folk som det skulle spela någon ROLL att bli ovän med, om inte, så finns det inga hinder att inte skriva..

Hoppas det är bra i övrigt o löper på med saker o ting, själv är jag msn-lös sen snart 2 månader :-) och :-(

Kram
A

Ovanliga vantar sa...

Bloggat i 2 veckor å tappat 5 vänner/flirtar men va fan känner mej ärliare än nånsin så nya vänner e välkomna , skönt att städa lite ju

nippertippa sa...

håll i hatten!: det är väldigt intressant att läsa om BDD, verkar inte vara så många som känner till det heller. ditt jobb verkar vara väldigt spännande och kul, jag hoppas också att jag kan få tag på ett sådant sen...
det är verkligen knepigt, det där med att veta hur mycket man är beredd på att skiva om i sin blogg... men man känner väl till sin egen gräns. kram på dig!

miri: det är verkligen coolt att du också är ett lika hängivet fan som jag! :) men ja, ibland är det nog bestämt lite bra med en paus... ;)

lisa: tack söta, jag tror att det har hälpt! känner mig inte lika dålig längre. skönt att höra att någon tycker att jag är vettig iaf. :) och du är så bra och smart, din blogg är min favorit!

anders: mmmm, kanske. jag får se hur jag gör. jag har saknat dig, minsann! tack för dina fina kommentarer här på bloggen, du är alltid så klok. du får se till att fixa msn! kram.

ambivalens: oj! men jag är nog lite fegare än dig där...

Ovanliga vantar sa...

Har BDD på mitt jobb me. Släpp fegheten, ärligheten e sanslöst befriande märker jag