torsdag 20 mars 2008

dying is not as easy as it looks

Ikväll, klockan 22.25, måste ni titta på TV2, ok? Då visas en otroligt vacker film, som råkar vara en av mina absoluta favoriter. Mitt liv utan mig handlar om tjugotreåriga Ann som får veta att hon är döende i cancer och har ungefär tre månader kvar att leva, hon bestämmer sig för att inte berätta något för sin familj och skriver ner en lista över allt hon vill hinna med innan hon dör - det handlar till exempel om att byta frisyr, dricka och röka så mycket hon vill och att få en annan man att bli kär i henne. Jag lovar, det är en film som tar andan ur dig.

Nu måste jag packa, imorgon är det ju äntligen London som gäller. Shit pommes frites, vad skönt det ska bli att åka iväg. Glad påsk! Ät nu inte för många ägg, ok?

4 kommentarer:

Anonym sa...

glad påsk, jessie! :)
jag tycker också mycket om "mitt liv utan mig" - väldigt stark och speciell film.

Mary sa...

tack för det finaste filmtipset! och hoppas då har en fin påsk i london.

Anonym sa...

den var bra, filmen. men så hemskt sorglig..grät nog hela tiden ungefär..;)
hoppas london var fint!
/marie

nippertippa sa...

lisa: tack, söta du. hoppas att du fick en mysig påsk. kram!

mary: det var så lite så, den är som sagt verkligen värd att se. hoppas att du hade en fin påsk, det hade jag! :)

marie: ja, den är sorglig... men ändå vacker. och jag gråter också floder varje gång jag ser den. ja, london var verkligen fint! :)