söndag 9 januari 2011

this is the year it all will happen

Alltså, jag förstår inte rikigt var 2010 tog vägen? Hur kan ett år gå så fort? Överlag var 2010 ett fint och bra år (särskilt om man jämför med 2009, som var ett helvetiskt år) och jag har höga förväntningar på det nya året. Är 2011 året då jag börjar träna? Blir preggo? Reser till New York? Köper en Alexa? Får ett fast jobb? Det återstår väl att se. Jag ska i alla fall bli bättre på att ta hand om bloggen, jag tycker ju trots allt om den en hel del. Och er, mina få tappra och kära läsare. Vad vill ni se mer av i bloggen 2011?

Här kommer i alla fall en kort sammanfattning av 2010:

Januari
Den deppigaste månaden på hela året; så har det alltid varit för mig. Förra året mådde jag dåligt på grund av några händelser i slutet av 2009. Jag och P var nära en seperation, men istället vände det. Jag trånade efter en Buffy-tröja och var peppad på 500 days of summer.

Februari
Jag minns inte särskilt mycket från februari, det brukar inte vara någon händelserik månad. Min mamma fyller år, på Sylvia Plaths dödsdag. Det här lyssnade jag mest på, samtidigt som jag längtade efter våren.

Mars
Jag fick en debattartikel publicerad på Aftonbladet debatt, vilket Gudrun Schyman uppmärksammade på twitter och facebook. Den känslan, alltså! Corey Haim dog och det kändes lite sorgligt.

April
Jag gick från praktikant till timvikarie (som socialsekreterare) och hade prestationsångest. Jag såg den briljanta dokumentären Grizzly man och den skitläskiga filmen Paranomal Activity. Vi hade möhippa i 90-talsanda för min BFF Emelie, vilket blev en stor hit.

Maj
Jag var så himla glad för att våren var kommen och att körsbärsträden hade blommat ut. Världens sötaste lillebror kom till världen. Jag och P åkte till Slovenien för att gå på bröllop.


Juni
Världens finaste systerdotter fyllde tre år. Jag var orolig för min storasyster, som var deprimerad efter förlossningen. Jag köpte äntligen en iPhone. Emelie och Johan gifte sig, jag fick äran att vara tärna. Det finaste och roligaste bröllopet ever!


Juli
Jag och P åkte till Portugal i tio dagar och jag njöt över att få vara ledig från jobbet, som stressade mig. Jag lyssnade mest på det här.


Augusti
Jag fyllde 31 år och hade lite åldersnoja, blandat med framtidsångest. Den bästa födelsedagspresenten måste ha varit Twin Peaks-boxen. Jag önskade att sommaren aldrig skulle ta slut.


September
Jag blev månadsanställd på jobbet, vilket kändes som en lättnad, men den där prestationsångesten hängde med. Jag kollade mycket på Mitt så kallade liv och kände mig nostalgisk, så som det brukar vara när hösten kommer. Jag lyssnade mest på det här och Säkert!. Jag röstade på F! i riksdagsvalet. Världens sötaste lillebror döptes och jag fick äran att vara fadder.


Oktober
Jag njöt av det fina vädret, solen sken ofta. Min vän Josefin firade sin 25 års-dag med maskerad och jag festade som Mia Wallace. Jag var dunderförkyld. Jag tänkte en del på det där med barn.


November
Jag blev sjuk - igen. Jag upptäckte storheten med Lilla Lovis. Jag längtade till julen och kände mig mest som en trött zombie.

December
Jag längtade efter julledigheten och kände mig mest trött, ful och fel. För att inte tala om stressad, frusen och förkyld. Jag lyssnade mest på det här. Jag firade julen med familjen och nyåret med vännerna, det var väldigt fint. Dessutom försökte jag peppa mig själv inför 2011, men jag hade mest svårt för att förstå hur 2010 kunnat passera så fort...

2 kommentarer:

marie larsson sa...

Jag tycker din blogg är så himla bra! Vill bara ha mer av allt. Extra allt tack!

nippertippa sa...

marie: tack snälla, kära du! vad glad jag blir. <3