söndag 30 januari 2011

day 28 - something that you miss

Ibland saknar jag faktiskt min barndom från 80-talet. Att vara sju år och dricka saft ur en sirapsburk. Att vara på stranden med mamma, pappa och storasyster och äta sandiga ostmackor och sedan be pappa bära mig ner till vattnet för att den varma sanden gör ont under mina fötter. Att vara tio år och tillbringa delar av mitt sommarlov hos mormor (som alltid hade en skål med polkagrisar framme på bordet och som kramades så hårt att det gjorde ont ibland) eller farmor och farfar (som alltid lät mig vinna när vi spelade spel). Att råka somna i tv-soffan innan Dallas är slut, så att pappa måste bära upp mig till min säng. Att vara lite sjuk så att mamma stannar hemma från jobbet, gör fruktsallad med glass till mig och hyr en film eller två som vi tittar på tillsammans.

Inga kommentarer: