tisdag 18 januari 2011

day 21 - another moment

Jag är tjugo år, är fortfarande oskuld och fantiserar ofta om Den Stora Kärleken. Om Han med stort H, som ska komma in i mitt liv och göra mig knäsvag. Det är fest i mina vänners lägenhet i Lund, Sofie har fyllt år, det kommer många jag inte känner. Han heter Rickard och är kompis med Maria, han mekar med bilar och har händer som ser smutsiga ut fastän han har tvättat dem. Jag tycker inte att han är särskilt snygg eller spännande, men han är ganska rolig och ger mig uppmärksamhet. Efter många drinkar och roliga historier går vi in i närmsta sovrum och börjar hångla ovanpå ett Nalle Puh-lakan. Jag tror att det är jag som börjar ta av honom hans kläder, sedan ligger han ovanpå mig och det gör ganska ont och sedan är det plötsligt över, någon knackar på dörren och avbryter. Ett blodigt handavtryck syns vagt på lakanet, jag klär sakta på mig, de flesta som är kvar väljer att gå vidare till något uteställe och han åker hem. Jag blundar och somnar nästan direkt, huvudet snurrar och hjärtat hamrar.

Inga kommentarer: