lördag 15 januari 2011

day 20 - this month

Det har hunnit bli januari. Januari som är årets längsta, gråaste och deppigaste månad. I helgen ska jag städa ut julen ur lägenheten och nu längtar jag innerligt efter våren.

Ibland tänker jag på januari 2005 och undrar hur jag egentligen orkade mig igenom månaden. Orkanen Gudrun härjade och slog ut elen i vårt hus under flera dagar (jag bodde hos mina föräldrar då), min moster valde att avsluta sitt liv på månadens andra dag, min syster var deprimerad och grät mest hela tiden (hon vantrivdes i huset som hon och hennes man precis köpt), min mamma sörjde sin enda syster och slutade nästan att äta under en period. Och så jag själv mitt i allt detta, sörjandes min kära moster. Det var verkligen tungt och svårt, men när våren kom blev det äntligen lite lättare att andas.

Inga kommentarer: