lördag 22 januari 2011

kära dagbok

Så fint med helg igen. Det känns som om jag inte har fått något vettigt gjort idag, men det gör väl egentligen inte så mycket. Jag och P sov till elva och åt sedan frukost vid tolv. Efter det gick vi en sväng på stan, hand i hand och med vårkänslor rusandes inombords. Våren, alltså. Tänk att den närmar sig för varje dag som går. Jag köpte bland annat ett nagellack i färgen grape jam och en klänning med prästkragar på och bjöd P på middag, sedan gick vi hem och somnade på soffan tillsammans med katten. Sjukt mysigt. Nu ska jag rosta några mackor och mysa vidare, vi ska nog titta på Lars and the real girl om en stund (jag har velat se den hur länge som helst). Imorgon är det söndag igen, då ska jag försöka gå upp innan tio och njuta av en lång frukost. Sedan planerar jag att städa, byta lakan och måla naglarna, men det återstår väl att se hur mycket som faktiskt blir gjort.

4 kommentarer:

slukerskan sa...

lars and the real girl - tack för filmtips! ha en fantastisk söndag. :)

nippertippa sa...

sandra: en mycket fin och bra film. tack, du med! :)

malin sa...

haha, jag köpte vad som måste vara precis samma klänning i söndags- svart med prästkragar på (fast jag tänker på dem som tusenskönor istället..)

nippertippa sa...

malin: ja men, tusenskönor är det ju såklart. ha, ha, vad kul att vi verkar ha samma typ av smak. :)