onsdag 10 mars 2010

he´s the kind of boy

Corey Haim har hittats död, bara 38 år gammal. Jag kommer alltid att tänka på honom som den söte killen i 80- och 90-talsklassiker som The Lost Boys och Rollerboys (*älskar*). Och det känns lite sorgligt att han är död nu, att det slutade så olyckligt. Ibland kan jag sakna att vara tio år, poppa popcorn i en kastrull, dricka saft, titta på film tillsammans med storasyster och tänka på hur det skulle kännas att bli kysst för första gången av någon som Corey Haim. Ibland önskar jag att jag kunde stanna tiden, bara för ett litet tag. Jag tycker det är läskigt att bli gammal; jag minns fortfarande den där känslan när jag kom till insikt att ingen är odödlig, inte ens min mamma och pappa. *sådant som skaver under huden*

3 kommentarer:

Camilla Bergvall sa...

Hej! Har läst din blogg dagligen i några veckor nu och kände att jag ville visa mig.
Gillar ditt sätt att skriva och håller med om det mesta.

maria sa...

Håller med om allt du skriver.

Kram till dig fina.

nippertippa sa...

bajenblomma: åh, vad kul! tack för din fina kommentar, nu blev jag hur glad som helst. :)

maria: många kramar till dig också, kära du!