söndag 7 mars 2010

follow the day and reach for the sun

Det känns som om jag långsamt håller på att krypa ut ur en mörk och vinterlång dimma; som om jag precis har skymtat ljuset där uppe mellan trädkronorna och lagt märke till fågelkvittret. Jag är så himla trött på att känna mig felfulfet, jag vill ha vårkänslor och känna att I´m on top of the world, eller nåt. Snart, hoppas jag.

Imorgon är det internationella kvinnodagen och jag har skrivit en krönika som kommer att publiceras i Aftonbladet. Woho! Glöm inte att läsa Aftonbladet imorgon, med andra ord. Se förresten också till att läsa Linna Johanssons smått fantastiska blogg. Hon skriver alltid så himla klokt och träffsäkert, hennes ord har en tendens att träffa mig med en sådan kraft. I love Linna, helt enkelt.

2 kommentarer:

Linna J sa...

Snyft (inte ironiskt, jag är på småblödigt humör idag), vad fint skrivet, vad snällt skrivet. Tack Jessica, you made my night efter en ganska vissen dag.

nippertippa sa...

linna: tack själv, för dina ord. älskar, som sagt, din blogg! <3