måndag 23 februari 2009

you know that we are living in a material world

Om jag hade 495 kr som bara låg och skräpade, och som jag inte alls visste vad jag skulle göra med, hade jag utan tvekan köpt detta vackra halsband. Men när man är arbetslös har man dock inte riktigt råd med sådana lyxiga inköp och det känns dessutom som om jag har shoppat en hel del på sistone, så nog får vara nog. Fast jag slår kanske till på ett par läckra skor istället, jag kan nämligen inte sluta tänka på dessa skönheter från Monki. Åh, det är verkligen svårt att låta bli att köpa vackra saker, jag blir ju glad av att shoppa. Jag har tidigare försökt att ha köpstopp i en månad, men det har inte gått så bra. Nu har jag i alla fall rensat lite i min garderob, jag ska skänka en del till UFF och sedan ska jag sälja resten på tradera. Och sedan måste jag nog bli lite bättre på att rationalisera mina inköp också...

4 kommentarer:

Hannah sa...

Åh, jag älskar Alex+Chloe's smycken. Jag har ett svart blandband som jag alltsomoftast har runt min hals och jag skulle vilja ha några till, bland annat den svarta triangeln som har funnits på kyssjohanna (har inte kollat om den finns kvar, men det kanske den gör).

Jag har en påse innehållandes massa kläder (mestadels överdelar som jag köpte för att de var fina och sedan bara använt en gång) som jag ska skänka till typ Myrorna, blev påmind om detta när du skrev om UFF. Tack så mycket!

Fatima sa...

Jag leker med tanken på att ha köpstopp i en månad, men har inte "vågat" än. Blev inspirerad när jag läste om en kvinna som haft det i ett helt år. Kanske ska vi göra det tillsammans ? ;)

Fatima sa...

Ett tips är ju också att ha bytardagar med sina vänner. Man får massa nya fina saker, utan att göra av med en spänn. Senast igår fick jag ett par skor och två par örhängen av Kulturkoftan.

nippertippa sa...

hannah: jag med, de är ju så läckra! :) synd att man inte har råd med alla...

fatima: ja, det vore ju en bra idé! hu, i ett helt år... det skulle jag verkligen inte fixa! en månad låter mer humant. men det där med bytardagar låter ju fint som snus. :)