tisdag 10 februari 2009

tuesday's gone with the wind

Nästan varje dag tänker jag "det där borde jag blogga om", men så gör jag oftast ändå inte det och sedan försvinner det ur huvudet och jag vet inte varför det blir så där. Det är i alla fall lika störigt som det faktum att jag har så svårt för att få något vettigt gjort om dagarna och jag försöker skriva en massa smarta listor på vad jag kan och bör göra, men jag blir aldrig färdig till att bocka av något och till slut snurrar allt i huvudet på mig. Och idag har det snöat, men det märks att det har blivit lite ljusare ute och jag längtar verkligen till våren nu och efter att få köpa fina vårkläder (men det är något av en sorg att våren aldrig kan bli som när jag var liten, när jag cyklade runt Vetevägen iklädd min nya vårjacka för första gången och plockade snödroppar i skogen till en mamma som vårputsade fönstren och nuförtiden känns det som om våren bara krymper och krymper för varje år som går).

Några andra saker som jag tänker på just nu:

* Jag skulle vilja vara bästis med Lauren och Whitney från The Hills (ja, jag vågar erkänna att jag har blivit helt frälst i serien).
* Varför har man ett kort på sitt barn som profilbild på Facebook? Det är ju inte ungen som har ett konto där. Detta stör mig något enormt (och när människor jag inte känner så väl propsar på att barn är meningen med livet och, utan att skämmas, kommer med små pikar om att det borde vara dags för mig att skaffa barn snart).
* Är det bara jag som tycker att det är lite läskigt att en bloggare skriver saker som "Gud är meningen med allt" och "Allt är bara kärlek och nåd" och sedan får typ hundra kommentarer om hur klok hon är?
* Det här måste vara bland det roligaste jag läst på väldigt länge.
* I fem långa veckor till måste jag stå ut och sen är Melodifestivalen äntligen över för den här gången. Och nej, inte ens det faktum att Lili och Susie är med i år kan få mig att börja titta.
* Var kan jag få tag i ett par coola skor, med en klack som inte gör att jag bryter nacken och dör, och som ser ut ungefär så här?
* Jag längar tillbaka till New York! Jag måste åka dit snart. Men jag måste tyvärr fixa pengar först också och det är lättare sagt än gjort när man är arbetslös.
* Jag har alltid haft svårt för att förstå hur det kommer sig att man kan köpa Palestina-sjalar i en butik som till exempel Vero Moda. Det här har jag också lite svårt för att förstå. Det är visserligen en gullig bild, men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite läskigt också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med om allt!

Anonym sa...

jag tycker Du är klok. <3

tintin sa...

jag skulle också vilja vara bästis med lauren och whitney :)Glöm inte kolla på den nya city..också bra..puss söta du

Anonym sa...

Jag skulle uppskatta om någon som faktiskt mådde bra, var rik och lycklig och tillfredställd på alla plan, började tro på Gud.
Det känns som alla, nämnda bloggerskan inkluderade, bara greppar sista halmstrået när de är förtvivlade. (Hennes mamma var ju dödssjuk, hon gick hem från skolan gråtandes eller hur det nu var, och plötsligt insåg hon hur god Gud var. Hon har bloggat om det. Låter mest ganska tragiskt från någon som well, itne blivit frälst.)