tisdag 10 februari 2009

these things that have comforted me

Jag älskar Darren Aronofskys filmer, jag blir alltid berörd av hans berättelser och gripen av människoödena. Oftast är det filmer som också är lite plågsamma att titta på och som får det att värka i hjärtroten som berör mig mest och då kan det värka av en hel del olika anledningar. Jag borde helt klart bli bättre på att titta på film, det finnsmånga som jag vill se och ibland blir jag nästan lite deppig av att tänka på att jag aldrig någonsin kommer hinna med att se alla underbara filmer som finns. Oh well, dagens i-lansproblem kanske. Nu är i alla fall Aronofsky aktuell med en ny film som heter The Wrestler och jag måste se den snarast. Jag vet att jag kommer att bli berörd igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är också enormt sugen!

nippertippa sa...

ak: åh, den lär ju vara så himla bra! men man får nog ta med sig näsdukar...