måndag 16 februari 2009

happy people never fantasize

Jag skulle nästan påstå att jag har varit uppe med tuppen idag. Jag är med andra ord väldigt trött, eftersom jag är van vid att sova lite längre, och väntar på att kaffet ska göra sitt. Kunde inte somna om när P hade gått till jobbet, fjärilarna har börjat dansa i min mage och jag känner mig lite nervös. Det är nämligen dags för en jobbintervju i Trelleborg i eftermiddag och det känns väldigt läskigt, men kul. Och imorgon ska jag faktiskt på en annan jobbintervju. Tänk, helt plöstligt bara lossnar det och så har man två jobbintervjuer inbokade. Nu hoppas jag bara på ett jobb snart också, så ni får hålla tummarna för mig.

Alla hjärtans dag, alltså. Vilken vidrig dag det är, egentligen. Jag har aldrig tyckt om den. Det har alltid varit en tävlan om vem som fick flest rosor i skolan (och jag kommer aldrig att glömma bort hur det känns att komma hem från skolan utan någon ros och med magont) och jag kan inte låta bli att se dagen som någon slags populäritetstävling. För att inte tala om kommersiell skit. Snälla, skjut mig den dag jag börjar fira Alla hjärtans dag, ok? Eller nej, det behövs ju faktiskt inte, det kommer aldrig att hända.

5 kommentarer:

Anonym sa...

en till interjuv? oj oj oj, här går det undan.. hehe tänk om du får båda jobben, du får du välja det som är bäst! nu sitter du på interjuven. tänker på dig. och hoppas allt går bra.. det gör det bara du är dig själv! hehe ja, slopa alla hjärtans dag! men vi svenskar vill romatisera en bild av oss själva för att försäkra oss sälva att vi verkligen älskar varandra.. kan vi inte visa det med materilla saker, ja då älskar vi ju inte varandra, då känns det extra bra i hjärtat att kunna tillföra med komisell skit. ;)

Fatima sa...

Lycka till med jobben!

tintin sa...

jihoooooo..hoppas interjuvn går finnemang..här hemma sitter vi och håller tummarna för dig,puss

Anonym sa...

Håller tummarna!

nippertippa sa...

tack, fina ni! känns tryggt med stöd från er sida. :) intervjuerna var helt ok, får väl se hur det hela slutar... kram!